Loading...

MAS Akan Ditutup Atau Dijual Kepada Kroni Dengan Harga Yang Murah?

Loading...
Loading...



Patutlah Menteri Kerajaan PH beria-ria mahu mewujudkan kereta terbang. Kerajaan PH tengah mempertimbangkan mahu menutup MAS rupanya.

Berita sebegini agak pelik bin ajaib kerana berita terbaru, MAS mengumumkan bahawa syarikat berkenaan mencatatkan pertumbuhan yang memberansangkan untuk suku kedua tahun 2019. 

Tambahan lagi, syarikat penerbangan utama tanahair ini baru menerima anugerah sebagai Syarikat Penerbangan Terbaik Di Asia di ITB Berlin.



Apa motif Kerajaan yang bercadang untuk menutup syarikat penerbangan negara ini? CTS mempunyai dua hipotesis.

Pertama, ini adalah propaganda murahan komknnya MAS bakal dijual disebabkan oleh kelemahan Kerajaan Terdahulu. Seperti biasa, zikir Najib, Najib dan Najib akan dimainkan. 

Apabila tiba hari pengundian DUN Rantau, maka Kerajaan PH berkata mereka telah berjaya menyelamatkan MAS dan syarikat berkenaan tidak jadi dijual. Maka Kerajaan PH menjadi hero Sivaji The Boss.

Kedua, pengumuman penjualan ini adalah untuk menurunkan saham syarikat. Apabila saham rendah maka kroni berpeluang untuk membeli syarikat ini dengan harga murah seperti yang berlaku pada masa Perdana Menteri keempat.

Kesimpulannya, mana-mana hipotesis di atas sekalipun, pengundi tomato yang memilih Pakatan Harapan tetap bodoh.
Loading...